Scenariusze imprez szkolnych

autor: Dorota Dankowska

 

 

 

 

 

Scenariusz imprezy integracyjnej klas drugich

„ Grypie mówimy nie”

 

 

 

 Hasło przewodnie „ My się grypy nie boimy , bo skutecznie z nią walczymy „

 

Cele:

 

Ø      Profilaktyka zdrowotna – jak postępować  , aby ustrzec się grypy

 

Ø      Integracja uczniów z klas drugich

Metody  :

 

Ø      Zabawy słowne , muzyczne i ruchowe

 

Miejsce :

 

Ø      Hol szkolny .

 

Urządzenia technicznych:

 

Ø      Sprzęt nagłośniający

 

Ø      Mikrofony

 

Pomoce :

 

Ø      5 ławeczek

 

Ø      5 arkuszy papieru

 

Ø      litery

 

Ø      kleje , mazaki

 

Ø      płyta z piosenkami

 

Przebieg imprezy :

 

1. Wysłuchanie piosenki pt. „Zdrowa piosenka:

2.Powitanie  - przedstawienie  celu naszego spotkania

 

Witajcie! Zapewne domyślacie się celu naszego spotkania. Podpowiedzią była piosenka , której wysłuchaliście na początku. Oczywiście dzisiaj wspólnie bawiąc się odpowiemy sobie na pytanie: „Jak  należy postępować, aby ustrzec się grypy „. 

Na początek nauczymy się hasła przewodniego:

„ My się grypy nie boimy , bo skutecznie z nią walczymy „

 

3. Wysłuchanie  „ Zdrowej piosenki”.

 

4. Pierwsza zabawa

q       Trzyosobowe drużyny z każdej klasy podchodzą do przygotowanych stolików.

Pierwsza konkurencja polega na ułożeniu z liter hasła i umieszczanie go na plakatach poszczególnych klas.

Hasło: „ Myj ręce „ .

q       Każda klasa , która  ukończy zadanie przykleja je na swoim plakacie .

Uczeń z klasy II a odczytuje  instrukcję.

 

Jak prawidłowo umyć ręce

Używamy mydła i gorącej wody.

Myjemy dokładnie wszystkie powierzchnie, nie tylko wewnętrzną stronę dłoni. Nie zapominamy o nadgarstkach i tym, co może się znaleźć pod paznokciami. Dlatego z pewnością przyda nam się specjalna malutka szczoteczka,

Ręce myjemy przez ok. 20 sekund, iż mycie rąk wodą i mydłem przez ten czas usuwa 90 procent bakterii. Dłonie osuszamy czystym ręcznikiem bawełnianym lub jednorazowym z papieru.

 

q       Po przeczytaniu instrukcji przypominamy hasło przewodnie  „ My się grypy nie boimy , bo skutecznie z nią walczymy „

q       Nauka fragmentu piosenki:

„ Myjemy rączki , myjemy rączki .

  Żeby nie chorować    2x

Żeby mamusi nie bolała głowa 2x „

 

 5. Przechodzimy do kolejnej konkurencji .Na tablicy pojawia się zaszyfrowane hasło:

    _ _ _ _   _ _ _ _ _ _ _     _    _ _ _ _ _

    

( J  e d z   w a r z y w a     i     o w o c e)

 

q       Klasy kolejno podają litery  z alfabetu . Jeżeli podana litera jest ukryta w haśle ,     zostaje odsłonięta . Klasa ma prawo odgadnięcia hasła. Jeżeli nie odgadnie , kolejna klasa podaje swoją literę, aż do odgadnięcia hasła.

q       Klasy wpisują odgadnięte hasło na swoje plakaty. Uczeń z klasy II b odczytuje instrukcje:  Dlaczego należy jeść owoce i warzywa  ?

Jedną z 10 zasad zdrowego sposobu odżywiania jest umieszczenie w codziennej diecie owoców i warzyw. Powinniśmy spożywać w ciągu dnia 2 porcje owoców i 3 porcje warzyw. Często w naszej diecie brakuje tej grupy produktów, a  przecież powinny być uzupełnieniem każdego posiłku.

Warzywa i owoce są bogate w witaminy i składniki mineralne.

 

q       Po przeczytaniu instrukcji przypominamy hasło przewodnie  „ My się grypy nie boimy , bo skutecznie z nią walczymy „

q       Nauka fragmentu piosenki :

„Witaminki , witaminki dla chłopczyka dla dziewczynki”

 

 6. Zabawa ruchowa w takt piosenki „ Ruch, ruch „

q       Uczniowie wykonują inspirowane przez prowadzącą ćwiczenia gimnastyczne. Po ćwiczeniach wybrani uczniowie poszczególnych klas  przyklejają hasło

     ” Ruch to zdrowie” na swój plakat,

q       pozostali głośno powtarzają  hasło dnia „ My się grypy nie boimy , bo skutecznie z nią walczymy „

q       Uczeń z klasy II c odczytuje instrukcję:  Dlaczego ruch to zdrowie?

Ruch jest przyjazny dla organizmu, jest najskuteczniejszą metodą walki o zdrowie. Jest kilka powodów, dla których warto jest zwiększyć swoją aktywność fizyczną, dzięki niemu możemy być zdrowi. To właśnie ruch uchroni nas od wielu problemów zdrowotnych  i  pozwoli także zachować dobrą kondycję, a także piękną sylwetkę. . Ruch pozwoli nam poprawić swoje samopoczucie i nastrój, rozluźnić się po ciężkim dniu, a także zwiększyć siły i chęci do pracy i nauki.

q       Po przeczytaniu instrukcji przypominamy hasło przewodnie  „ My się grypy nie boimy , bo skutecznie z nią walczymy „

 

 7.Kolejna konkurencja - szyfrowanka , każda klasa dostaje zaszyfrowane hasło. Odszyfrowane nakleja na plakat. „Pij dużo płynów”.

q       Uczeń z klasy II c odczytuje instrukcję: Dlaczego powinniśmy pić dużo płynów?

Picie płynów  jest bardzo ważne dla zachowania zdrowia i ładnego wyglądu. Jej niedobory mogą spowodować prawdziwe spustoszenie w ludzkim organizmie.

q       Po przeczytaniu instrukcji przypominamy hasło przewodnie  „ My się grypy nie boimy , bo skutecznie z nią walczymy „

 

8. Przed nami ostatnia konkurencja  uczniowie poszczególnych klas otrzymują karty na których są działania z matematyki. Po ich rozwiązaniu odczytują hasło i nakleją  na swój plakat.

 

 

10-9= …. U      12 -10 =…B      23-20= …I        10-6= …E       3+2 += …R

 

16-8=… A          4+3=…J          5+3=  … S      10-1=…Ę         20-10=…  T

 

10+1=…O         6+6=…W         20-7=…N        7+7=…D          8+7=…P

 

 21-4=…D          9+9=…Y

 

 

U

B

I

E

R

A

J

 

1

2

3

4

5

6

7

 

 

S

I

Ę

 

8

3

9

 

 

 

S

T

O

S

O

W

N

I

E

 

8

10

11

8

11

12

13

3

4

 

 

 

D

O

 

14

11

 

 

 

P

O

G

O

D

Y

 

15

11

16

11

17

18

 

 

q       Uczeń z klasy II c odczytuje instrukcję: Dlaczego powinniśmy ubierać się stosownie do pogody ?

Najważniejsze, aby jesienią ubierać stosownie do pogody. Ważne, aby się  nie przegrzewać. Poranki są już bardzo zimne, zdarzają się przymrozki, ale w południe, gdy zaświeci słońce, robi się ciepło. Dlatego rano, wychodząc na dwór należy ubrać  się  "na cebulkę".

q       Po przeczytaniu instrukcji przypominamy hasło przewodnie  „ My się grypy nie boimy , bo skutecznie z nią walczymy „

 

 8.Podsumowanie

Mam nadzieje, że świetnie się bawiliście. A przy okazji dowiedzieliście jak postępować aby ustrzec się przed grypą. Uczniowie wspólnie odczytują hasła ze swoich plakatów.  

l      Myj ręce!

l      Jedz  warzywa i owoce !

l      Ruszaj się – bo sport to zdrowie !

l      Pij dużo płynów !

l      Ubieraj się stosownie do pogody !

 

q       Na koniec chciałabym przypomnieć dwa ważne numery telefonów 999 i 112.

Zapamiętaj je! One mogą uratować komuś życie

- Uczniowie powtarzają numery.

 

q       Na pożegnanie przypomnimy sobie piosenkę pt „ Zdrowa piosenkę „ Każda klasa wraz z wychowawcą przyklei plakat na korytarzu szkolnym aby inni uczniowie wiedzieli jak ustrzec się przed grypą. Dziękuję za spotkanie , proszę rozejść się do klas.